<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4119151268278228861\x26blogName\x3d%E2%9C%BFEiY-LiN%E2%9C%BF\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://eiy-linbloggergirl.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://eiy-linbloggergirl.blogspot.com/\x26vt\x3d-4771370130123995499', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


saya rindu dia ..
7:46 PM : Sunday, September 15, 2013 | Add comment [0]
assalamualaikum semua... :) harap sihat2 selalu..... selamat hari malaysia yg ke50..... baru hari ni nak update sekian lama dah jdi pekasam blog umi ni..huhuhu..... syukur alhamdulillah msh bernafas lagi utk hari ini... umi rindu at sesorg yg umi dah cinta dah percya then dia diam gtu je.. ade hikmah smua nikn..so sabar jela... :) tak de jodoh... insyallah kalau ade rezeki umi dpt polis then umi tak fikir pon psl boyfriends .. dah lepas fizikal dah lps intview..then tgk pd rezeki dpt surat g medical check-up lps tak lps lain cite.. tak lepas cri bakal suami then kawin..mls nak fikir ape2 dh..ermmmm.... dah tbe masanya tok berubh.. sy kenal die sy smkin matang... bru sy kenal erti hidup at dunia ni... ape pon sy pnh wat kesilapan sy tak nak buat lagi dah.. menyesal..... dekatkan diri dgn tuhan... insyallah hati tenang ..redha ..kuatkan semangat akn dtg yg lbh baik... tapi hati ni msh sygkan die.. sentiasa berdoa satukan hati kami ya allah... :) ok nak pergi jln2 tgk wayang... sakit2 pon still nak bjln lagi ek... ;-) xpe aku kuat ok!!

i miss u pa
8:31 PM : Saturday, February 2, 2013 | Add comment [0]
Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu

Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari

Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu

Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini harungi malam
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia

#IMISSYOUFIQ#

AWAK MAAFKAN SAYA :'(
7:02 PM : Wednesday, January 23, 2013 | Add comment [0]
ASSALAMUALAIKUM....

errrrrrr...nak dijadikan cerita tajuk mmg sedih la.. mst dah tahu..ermmm...apa perlu aku buat aku hanya mampu berdoa ..kita hanya mampu merancang tuhan yang menentukan.. mmg ade org kata kita berkawan dgn org lain bercinta dgn org lain tunang dgn org lain kawin pon dgn org lain... ylh kat dunia ni semua org akan alami dunia percintaan betul x?? semua org nak bercintakan.. ermmm....

ade la sorg mamat ni dlu sy syg die.. sethun lbh sy couple dgn die.. byk dugaan dan ujian yg dah byk sy lalui...sy sering menagis kerana die...die la ...die yg buat hati sy kecewa..biar la tuhan saje yg tahu sygnya sy kat die... tapi die sering tinggalkan sy...kenapa tah dia jarang msg sy.. kenapa tah..kami mmg berjauhan bila die balik sni bru kami berdekatan... ermmm..gtu plk.. :p ...
lama2 sy dah tawar hati dgn die.. :'( tapi sy tetap sygkan die taw.. dlm percintaan kami sy xpnh mintak die ape2 dari segi wang! sy nak mintak setia ,jujur,syg sy dah ckup bg sy.. 

bila kami dah tak berhubung sy cari la penganti die.then knp die muncul balik dlm hdup sy..sedihnya yaallah die siap nak melamar sy jadi isteri die.. knp sblom ni awk xbuat mcm gtu :( kenapa ha?????? maafkan sy okey..awk tak perlu maki sy..sy tak bersalah..awk yg salah :'( awk tinggal sy... ya allah... sy terpaksa lupakan die.. mmg sy sedih sgt mukin hri ni adalah hri terakhir sy nagis tok die..maafkan sy k awk.... sy doakan semoga awk dpt cri penganti sy yg lbh baik dri sy semoga bahagia awk..harnizal .. 



pejam celik jekkk!!
6:33 PM : Saturday, January 5, 2013 | Add comment [0]
assalamualaikum semua... hye...lama dah tak update blog ni...ngeeeeeeeeeeee....

pejam celik dah masuk 2013 ... umur pon semkin meningkatkan... hope lepas ni menjadi lbh matang tabah dan sabar menhadapi ujian dan dugaan yg allah berikan. semua org pasti ade azam baru...
soal cinta malas den nak cite ..ngeehehehe... soal kerjaya dan masa akan datang..??tu lagi la tak pk lagi..
buat masa ni rajin kerja puaskan diri bila hidup membujang ni..hahaha.........

mengharapkan masa silam 2012 segala kenangan pahit manis tawar ke duka ke tak kn mengulangi 2013..
insyallah akan mejadi yg lbh baikkk.... 

kerana dirimu
7:07 PM : Saturday, June 30, 2012 | Add comment [0]

assalamualaikum... lama dah tak update blog...
ermmm... jarang dah buat blog ni... blog pon simple je kn..
nak dipendekkan cerita.. 
msh aku kerja aku de kenal dgn budak tempat kerja aku ni
bila dah couple..ceria sgt2..smpai aku tak selidik abis..
rupa2nya dia dah jadi milik org(tunang org)
mau tak sdh..aku yg tak thu apa2.. :(
aku sdh..smpai nak behenti kerja..ramai yg bg semangat kat aku..
aku teroskan hidup.. 

ni yg aku pening hati ni terlalu lembut.
mmg la aku dah maaf kan die..die pon nak friend dgn aku..
angap je la semua ni ujian dari allah..ye aku terima...
tapi ko tunggu je la balasannya.. 

tapiii aku pelik knp ko msh nak cari aku???
ko seolah2 bg harapan kat aku..
ko sedar tak siapa diri ko tu??
mcm ne aku nak jauhkan diri ?mcm ne?
tak kn aku nak behenti kerja??? aku nak kerja mne
aku kerja stu dah okey gaji pon dah sedap..dah setahun kerja stu..
errrr...entah la,.. aku susah nak lupakan ko kalau mcm gni taw..
sbb ko la ku tak caya lagi dgn lelaki taw..sdh hati ni taw :'(

ni die dpt thu aku demam ,tak thu la dari mne die tahu..tros htr msg.
"akum maf a_ _ gangu.umi dmam ke.dah mkn ubt ke blm.a_ _ 
harap umi cpt bik.a_ _ msh syg umi"

sdh tak law ko tgh sakit2 die htr msg mcm gni .. die seolah2 bg harapan kat aku kan?
tapi aku msh kuat..aku tak bls pon msg die..
aku mmg sdh..sdh sgt..tapi aku diam je..
aku cuba nak jauhkan diri drpd die.. :(

mcm ne nak cari penganti sdngkan hati msh kucar kacir.. ermm.
ya allah...




✿ TAK TAHU NAK BUAT APA LAGI ✿
6:59 PM : Saturday, February 4, 2012 | Add comment [0]
ASSALAMUALAIKUM .. :)

ermm...masalah lagi rupenya..
okey la dari sni aku nak berterus trang kat ko..
sebab ape aku nak ko jdi kwn aku..
sbb apa aku pts kn ko..
aku pnh ckp aku cple tunang org kan?? tapi aku tak thu tu tunang org kan?
so mule cerita dari sni..

budak tu pon msh cari aku lagi..
aku pnh ckp dgn ko kn aku ramai kwn laki..aku nak ko terima aku seadanya..
so skrg aku mls nak besarkan cite..
ye mmg aku tak de org lain..
mmg aku syg ko..ko mmg yg terbaik bagi aku..ko terlalu baik..

ari tu aku tension semua mslah aku ,aku dipersalahkan dalam hal ni..
aku thu mmg silap aku juga.. dan silap dak tu...
hati aku smkin pns..
aku tension serius.. aku benci laki gle msh tu...
bertambah mak aku yg suke mrh2 aku..ape semua aku...
ko tak memahami aku.. :(
ko mcm tak ksh psl aku :(
ye mmg aku suke mrh2 ko, ko tak ske..ok aku bkn trbaik tok ko...
disbb kn terlalu tension aku demam mengigil2..
serius aku terlalu tension dgn hidup aku..rasa nak mati..

ye aku mintak maaf ko setia ok terima kasih byk2
aku ckp aku nak lepaskan ko aku nak jd kn ko sbgai kwn dlu..
aku tension sgt.. >,< aku tak dpt nak cerita kat ko semuanya..
aku tak nak ko kecewa dgn sikap aku..
ye aku mmg nak selesaikan masalah aku dlu dan aku akan terima ko balik..:(
tapi aku pesan jgn bg thu psl kita dkt siapa2 pon.. janji

tapi ko bgthu juga kan .. aku tak thu la ko ckp pe psl aku.
mkin aku jahat lpskn ko gtu je
aku pesan " ko bgtahu kat org aku tak kn maafkan ko"

malam jumaat mlm sabtu aku de perjumpaan nak setelkan masalah aku.
okey aku bwk fyza(bff aku) abg angkat aku ..
org nak jumpe aku edy dgn tunang die..
okey dieorg tak puas hati dgn aku sbb ade org cte ckp aku cbe nak runtuh kan rumahtanga dieorg,,
so tak puas hati kte org jumpe kat pura kencana...

tapi semuanya abg aku yg setelkan..dalam hal ni yg tahu cume 5 org je yg tahu..

ko yg tak phm aku.. ko ckp la yg bukan2 psl aku..aku thu ramai yang tak puas hati dgn aku..
so skrg aku nak undur diri dari hdup ko..
aku mintak maaf byk2 KEMY!!!
aku bkn terbaik tok ko.. :'(
terima kasih dah keco semuanya....



✿ Jodoh Ketentuan Allah ✿
8:29 PM : Friday, February 3, 2012 | Add comment [0]

Saban hari sebagai manusia kita akan terfikir, siapakah yang bakal ditentukan oleh Allah SWT untuk menjadi permaisuri hidup kita. Siapakah bakal suami atau bakal isteri yang akan berkongsi hidup bersama selamanya. Walaupun kita tidak mengetahui siapakah insan istimewa tersebut, namun manusia yang lemah seperti kita tetap mempunyai ciri-ciri idaman untuk bakal pasangan kita bukan?

Terkadang Allah tentukan seseorang yang begitu hampir dengan kita sebagai jodoh, dan terkadang mungkin jauh dari pandangan mata kita. Ada juga yang bercinta, mungkin bertunang bahkan mungkin sampai berkahwin namun andai itu belum jodoh yang diberikan Allah sudah pasti akan ada ujian dan cabaran.

Mungkin andai tiada jodoh di waktu percintaan, tidak begitu menyakitnya berbanding cinta yang terputus di apabila telah sampai bertunang dan lebih-lebih lagi apabila sudah ke alam perkahwinan. Mungkin pada nilaian mata manusia itu adalah keputusan yang tidak munasabah dan tidak memikirkan hati orang lain. Sememangnya manusia perlu berusaha untuk membina kebahagiaan yang telah dibina atas dasar kasih sayang. Tetapi apa yang lebih penting kebahagian diri perlu diutamakan.

Dan Allah SWT menjadikan ini semua sebagai asbab untuk kita dipertemukan dengan jodoh kita. Sesuatu yang perlu difikirkan. Istilah ‘tiada jodoh’ jika kita sama-sama teliti sebenarnya terkandung dua 3 perkara penting yang perlu difahami:

1. Hikmah pengajaran

Kerana manusia tidak sepanjang masa melakukan keputusan dengan tepat dan betul. Maka kesilapan yang dilakukan sudah pasti akan menunjukkan hikmah terhadap apa yang telah dilakukan agar dapat menjadi panduan pada masa yang lain.

2. Asbab bertemu jodoh

Perpisahan dalam perhubungan berkemungkinan Allah akan menggantikan dengan insan yang lebih baik, walaupun pasangan yang sudah bersama kita, dapat kita rasakan adalah yang terbaik. Namun perpisahan juga mampu menjadi asbab untuk bertemu insan yang lebih baik dalam mencinta diri anda.

3. Takdir

Inilah yang menjadi kenyataan penting yang perlu dihadapi dengan hati yang lapang. Pertemuan dan perpisahan adalah lumrah kehidupan yang perlu diterima. Mungkin anda pernah bercinta bagai nak rak, bertunang dan kemudian berkahwin untuk satu tempoh tertentu namun andai takdir Allah untuk berlaku perpisahan untuk pertemuan yang seterusnya maka hanya hati yang perlu menerima dengan redha.


✿ TERIMA KASIH KEPADA MY BRO ✿
8:08 PM : | Add comment [0]
ASSALAMUALAIKUM :)

ALHAMDULILLAH..SYUKUR KEPADA ALLAH S.W.T.
akhir nya masalah dah SELESAI..
thanks my darling.. hahahaha.. darling la sgt..
tanpa die siapa la aku kan.. :)
serius tak nak buat lagi..ngeeee......
bolh jd pelakon drama terbaik dari ladang..hehe..
sejuk dah hati aku..
dah mls nak pk2...dah tak de tension2 dah..hehehe..
mls nak dok cte kat sni..tkt..ade je yang tak puas hati nati..
kan abg??? tak de abg siapa la adik.. :( adoii..
TERIMA KASIH ABANG FARID!! >,<

JASAMU AKAN KU KENANG SMPAI MATI!

Image Detail

✿ JANGAN KETEPIKAN KELUARGA ✿
8:02 PM : | Add comment [0]
Image Detail

Sebagai insan tak kan terlepas dari melakukan kesilapan dan kesalahan. Kerana itulah kelemahan yang ketara dalam diri manusia. Kekadang banyak perkara yang dihadapi dalam hidup anda memerlukan anda memberikan keputusan yang mungkin perlu difikirkan sedalam-dalamnya. Seperti masalah yang mungkin melibatkan ahli keluarga seperti memilih pasangan, pertunangan dan perkahwinan. Sememangnya itulah yang perlu dilakukan.

Tetapi adakalanya anda boleh memberikan keputusan anda secara individu dalam permasalahan yang anda alami, dan ada situasinya keputusan individu tidak menjamin bahawa itu adalah keputusan yang betul. Mengapa? Kerana anda memerlukan nasihat dan panduan pengalaman orang lain untuk situasi yang anda alami. Nasihat mereka yang terlebih dahulu makan garam daripada anda. Mereka yang pernah mengalami keperitan hidup lebih dahulu daripada anda.

Ayah, ibu, adik beradik dan ahli keluarga adalah orang yang paling dekat dan berhak untuk anda bertanyakan apa jua masalah yang mungkin anda alami. Terutama masalah anda anda belum pernah laluinya sepanjang hidup anda. Jangan sekali-sekali memutuskan keputusan sendiri terhadap perkara yang belum pernah anda alami. Sekalipun anda tahu apa yang mungkin anda lakukan terhadap situasi anda, tetapi bertanyakan pendapat ahli keluarga akan memberikan keputusan yang lebih baik dan tepat.

Hari ini anak-anak muda merasakan mereka sudah terlalu dewasa untuk menghadapi kehidupan, sehinggakan mereka mengetepikan ahli keluarga dalam membuat keputusan. Mereka sebenarnya hanya berfikir dalam lingkungan pemikiran mereka sahaja. Lebih-lebih lagi dalam soal pasangan dan jodoh. Oleh kerana itu juga, anak-anak muda hari ini sukar menerima pandangan orang lain kerana dari zaman mereka kecil mereka sudah membuat keputusan sendiri. Mereka akan mudah melenting bila ditegur oleh ahli keluarga sendiri.

Anda boleh bertindak untuk melakukan keputusan untuk anda sendiri. Tetapi bukan dalam semua keadaan. Dalam keadaan yang mungkin melibatkan anda dan keluarga, mintalah pandangan mereka. Akui kesilapan keputusan diri dan teruskan dengan keputusan keluarga. Fikirkan apa yang saya tuliskan ini.


✿ Di Sebalik Sedih Dan Kecewa.. ✿
7:43 PM : | Add comment [0]
Image Detail

Hidup ini pastinya diuji. Sama ada besar atau kecil ujiannya, kekurangan harta benda atau kehilangan orang yang tersayang, itu semua tertulis sebagai ujian. Sebagaimana firman Allah ini:

albaqarah-1551

Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar [Al-Baqarah:155]

Namun sebagai makhluk bergelar insan, bukan setiap masa kita mempunyai untuk terus menerus menggenggam kekuatan untuk menghadapi ujian-ujian daripada Allah. Kerana bukan mudah membina kesabaran dan redha dia atas ujian. Terutama apabila kita diuji dengan rasa sedih dan kecewa.

Bukan mudah mematahkan rasa sedih. Bukan senang memujuk hati untuk menerima segala ketentuan. Sekalipun mulut mampu mengungkapkan kata sabar, ketahuilah bahawa hati sebenarnya memerlukan begitu banyak kekuatan untuk membina kesabaran di hati. Dan perkara yang selalu menjadi pertanyaan kita pada masa itu, mengapa semua ini terjadi kepada kita? Kenapa begitu sukar menghadapi kehidupan ini?

Namun ketahuilah di sebalik rasa sedih ini, sebenarnya Allah bakal memberikan kegembiraan kepada kita, dan di sebalik kekecewaan itu Allah bakal memberikan harapan yang lebih baik kepada kita. Kerana kesedihan dan kekecewaan bukan bermaksud kasih sayang Allah telah padam untuk kehidupan kita. Bahkan terus bersama kita. Cuma bagaimana kita cuba untuk menerima ketentuan dan memahami hakikat kehidupan ini.

Jangan lupa untuk membina keyakinan diri dengan terus berdoa kepadaNya. Minta diberikan segala kekuatan dan kemudahan dalam menghadapi hidup. Pengalaman pahit sebenarnya mengajar kita bahawa hidup ini tidak selalunya indah. Sebagaimana indahnya pandangan mata menilai sesuatu.


✿ Melihat Menerusi Hati ✿
7:38 PM : | Add comment [0]
cek_hati

“Menilai orang lain melalui hati” mungkin itulah kata-kata yang sesuai untuk menjelaskan tajuk di atas. Bukan mudah menilai orang lain melalui hati. Menilai apa yang tersirat dari pertolongan atau mungkin perlakuan yang ditunjukkan di hadapan kita.

Manusia dianugerahkan mata yang merupakan pancaindera yang utama dalam memberikan pengaruh. Pandangan mata mampu menutup pandangan hati dalam menilai seseorang. Itulah hebatnya mata. Selalunya kita membuat penilaian terhadap seseorang berdasarkan penampilan, tutur kata dan juga personaliti. Kerana kita manusia memang tidak dapat mengenali hati budi orang lain. Sebab itu boleh timbul perkataan seperti berpura-pura dan hipokrit. Kerana menggambarkan bahawa penilaian kita terhadap seseorang hanyalah berdasarkan luaran bukan isi hatinya.

Kita tidak memberikan ruang dalam diri kita untuk kita meneliti seseorang dengan hati kita. Terutama bila seseorang yang sering memberikan pertolongan kepada anda, mengambil berat tentang diri anda maka sudah tentu mata melihat bahawa pertolongan yang diberikan adalah ikhlas. Lebih-lebih lagi jika pertolongan diberikan secara berterusan dan kerap. Tetapi andai dalam waktu yang lain, orang yang pernah memberikan pertolongan itu melakukan kesilapan walaupun sekali, maka sudah tiada lagi kebaikan dalam dirinya. Walaupun mungkin kesilapan itu terlalu kecil.

Tetapi amat berbeza sekiranya seseorang yang pernah melakukan kesilapan dan kesalahan dalam dirinya. Sekalipun dia melakukan pelbagai kebaikan, bahkan dengan ikhlas sekalipun mata tetap akan menilai bahawa dia tetap orang yang salah dan mungkin juga berpura-pura untuk berlaku baik. Itulah fungsi mata yang menilai.

Kita sebagai manusia tidak akan dapat menghalang orang lain dari menilai sedemikian rupa kerana masing-masing mempunyai persepsi yang berlainan. Cuma alangkah baiknya jika kita dapat menilai orang lain melalui hati kita. Dengan erti kata kita melihat apa kebaikan yang pernah wujud dalam dirinya. Bukan dengan cara menafikan kebaikan yang pernah dilakukannya. Kerana jika kita meletakkan persepsi begitu kita sukar untuk memaafkan orang lain. Bahkan kita langsung menutup ruang dan peluang untuk orang mengubah dirinya. Kita semua adalah sama melainkan dalam perkara amal dan taqwa.


✿ Doa Pengiring Kebahagiaan ✿
7:19 PM : | Add comment [0]
Image Detail


Membina kebahagiaan dalam hidup bukanlah sesuatu yang mudah lebih-lebih lagi sebuah kebahagiaan adalah sesuatu yang amat didambakan oleh setiap insan dalam dunia ini. Untuk mengecapi erti kebahagiaan dalam hidup sudah pasti menuntut usaha dan pengorbanan yang amat tinggi. Andai kebahagiaan dikecapi atas nilai usaha dan pengorbanan ini, sudah pasti kehidupan dirasakan begitu bermakna.

Kebahagiaan selalunya dikaitkan dengan kejayaan, sama ada kejayaan diri, kejayaan dalam kerjaya atau mungkin juga kejayaan dalam membina keluarga.

Namun kebahagiaan selalunya tidak akan hadir sebegitu mudah. Seringkali ujian akan tiba untuk menguji kesabaran dan ketabahan di atas usaha yang dilakukan. Kerana kebahagiaan selepas ujian sudah pasti lebih manis daripada kebahagian yang dikecapi tanpa diuji. Oleh kerana itu, sesekali ada juga insan yang gagal di pertengahan usahanya. Menghadapi ujian sebegini memerlukan doa sebagai pengiring. Doa yang memberikan kekuatan dalam diri. DOA yang menjadi benteng tambahan dalam memberikan ketabahan dalam menghadapi ujian hidup.

Manusia kadang-kadang menghadapi situasi yang sangat sukar dalam hidupnya hanya kerana betapa memikirkan bernilainya harga sebuah kebahagiaan. Dan kerana ini jugalah, doa amat diperlukan. Doa akan memberikan kuasa neutral dalam diri. Kuasa neutral yang akan mengimbangkan antasa usaha dan tawakal. Mintalah padaNy supaya Allah membantu kita membuka ruang yang seluas-luasnya dalam mengecapi kebahagiaan yang sama-sama kita inginkan.


dunia kucing :)
4:25 AM : Thursday, February 2, 2012 | Add comment [0]
Kucing Jantan : aku rasa setakat ni jea hubungan kita,aku mahu putus

Kucing Betina : yela nak putus, tapi kenapa??? apa salah aku??aku tak curang pung

Kucing Jantan : bukan sebab itu.....

Kucing betina : dah 2 sebab ape??

Kucing Jantan : sebab kau bukan kucing betina

Kucing Betina : nape lak?????.....

Kucing Jantan : sebab perempuan mna ada misai....(misai kucing)

Kucing Betina : ......blurrrrrrrrrr


#MACAM GINI AKU NAK POTONG MISAI KUCING AKU#

✿ sayang rupenya :) ✿
5:39 PM : Wednesday, January 25, 2012 | Add comment [0]
ASSALAMUALAIKUM :)

awak sayang saya rupenya.. owh!! tq

✿ PERLU TERHEGEH KE? ✿
12:04 AM : | Add comment [0]
ASSALAMUALAIKUM .. :)

tajuk yg amat gampang la gtu konon nya .. hakkk!puihhh!!!
ermmm.. sedih sat.. sob..sob.. aku syg ko ngek!! syg!
ermm..apa yg perlu aku buat ni..masing2 hati batu bata + bata batu segala bapak batu agaknya la..
tetapi aku cube untk lembutkan hati aku sendiri..owh! plzz la honey!!.
jgn pura2 lgi.. lembutkan hati kamu.. =.=
dan aku cube memujuk.. T_T tak mkn saman. PUIHHH!!

saya nak awak yg dulu..yg kisah psl sy..
awak ckp boleh terima awak seadanya dan awak terima sy seadanya..
tapi skrg apa dah jadi.. ermmm... terkelu hati mahu berkata2 wahai sygku..
(nak berjiwang2 ckit la)

kita tahu kite jauh kan? ermm..tapi bila awak balik rumah awak kita bersamakan awak? :(
terasa tak nak pisah.. (peluk) hahahaha... (,''(''.)

tapi lepas saja kita berjauhan mst awak tak cari saya.. ;(
msg 1 'awak' saya bls awak tros tak bls ape2 pon.. ermmm..
saya call awak tak angkat..

pesanan ni ::
Perempuan ni hati dia lembut...
jadi, jangan terlalu mendera hati mereka...
apabila hati mereka menjadi keras,
baru lelaki akan menyesal kerana telah mendera hati mereka sperti itu.
dan ketika itu, "tiada maaf bagimu" .. jadi, hargailah kaum hawa...
merekalah tulang belakang kejayaan kaum adam~


bila saya rindu awak terpakse la sy tgk pic awak 1 per 1..
hati mmg cakap yg bukan2 la.. T_T
perlu ke saya TERHEGEH2 kat die??
love u awak..




ngeport

EJAL .. this is my boyfriends T_T




(: HAPPY CHINESE NEW YEAR :)
5:04 AM : Monday, January 23, 2012 | Add comment [0]

ASSALAMUALAIKUM :)



hai ! ni la kawan2 tempat work saya.. :)
LOST & CONTROL DEPT.
cantik tak saya yang hias taw benda2 tu. -..-

over sgt mcm saya je yg nak sambut? kan2
with eka

minah2 L&C hehehe.. (sambil menunggu bangla2 kemas tempat kiteorg..kihkih)
with : eka , kak ana , me and kak miah

masih ni tunggu BEE CHOO & KAK MIAH beli KFC...
hehehe...

banyak lagi pic yg tak msk kan lagi.. :) tak de mase..
ni pon copy kat fb eka.. lalala...
mmg sonok2 bagai.. walaupon kami makan biasa2 sahaja.
ada mase nati saya akan upload lagi.. sebagai kenangan..

#Wishing all my Chinese friends and far a "GONG XI FA CAI" :)#

HANGOUT WITH MY BRO
5:59 AM : Sunday, January 8, 2012 | Add comment [2]

assalamualaikum .. wiki....wiki.....

yuhuuuuu..happy banget lol!!
ha nak thu tak sebab apa???? jeng2...
ari ni ari ahad konon ari rehat la nak kat umah je mls nak jln..
owhh..ptg tu dlm pkol2 lbh.. ade someone tepon..
ala..abg kite :) ajk teman pergi muar..
kita pon tgh baring2 kat bilik dengar lagu bosan..
ape lagi..jommmmmmmm... mau saja..
siap2 simple jep..abg amik kat umah...abg kata belikan roti tok adik..
smpai2 rumah adik2 wowwwwwwwwwww..!!! McD !! hehehehe
jgn jelous.. punyak la sabtu mlm ahad tu aku mau mkn tak dpt..
esk nya abg belikan..ishh!! tahu2 je.. thanks abg!!!!!!

kami pergi muar abg nak tukar tmpt duduk kereta..
ala..thanks la abg mane yg adik suke abg pilih..TQ2..
happy sgt2.. TERHARU! kihkihkih..... tunggu2 punye tungu..
ala..biasa la mst la lambat kan.. tak de hal la semua tu..
lps siap je.. kami pergi jln2 la... auwwwww2...... no coment! shuutt!! hehehe
org tak thu.. terasa dah penat jom balik..

perjalanan agak tak jauh la..hehe.. mcm skjp je..pas tu abg ajak makan
ala..mcm dah kenyang tapi boleh sumbat lagi ni .. hehehe..
nati boleh dpt tgk muke abg lame2 :) winkkk..wink... ^_^
ako makan NASI GORENG KAMPUNG sedap mmg sedap..
tapiiiiiii.. PEDAS wehh.. tebako mlot ako.. kiteorg mkan kat jln nak g parit sulung
yg ade lori tuuuuuuuu..hahaha...abg guee yg ngidam nak mkn kat stu..
(OPSSS!!ABANGJANGANMARAH)
jom balik dah mlm ni.. :) padahal perot dah kenyang terasa nak tidur..

sekejapnya masa berlalu rasa tak puasssssssssss...
TERIMA KASIH ABANG !!


#ni abang saya..dgn kereta kesayangan die ..hahaha..#


HATI MASING2
9:34 PM : Wednesday, January 4, 2012 | Add comment [0]
ASSALAMUALAIKUM.. :)

yauuuuu.. lame tak update blog.. hehe.. sory la i bz.haha.. puihh!!
bz ramai pakwe.hahaha.. tak de la cume berkerja saja.. :)
bila hati kita sedih senyum je la.. kan2
berdoa byk2 .. biar tenang hati nya tu.. (hati sendiri =,=)
arhhh.. hidup ada masalah mcm ne pon hati tetap bersabar.
boleh ketawa2 lagi,senyum2 lagi..

hidup mst diteruskan.. dah msk tahun baru ni..insyallah berubah.
kisah yg lame usah dikenang buka buku baru..
dah kata pon azam baru kan2??
ermm..skrg tak bz sbb ari ni stghri ..hehe. balik2..
tak shat la..biasa la pompuan. :)
dah la phm2 je la..nak rhat2 kat umah ringan2 kan badan..

okey bye2 semua

✿ kenapa ?? T_T ✿
9:41 PM : Friday, December 9, 2011 | Add comment [1]
ASSALAMUALAIKUM

ermm.. knp dgn alin ni..ya ALLAH.. kenapa dgn hati alin ni..
alin cube tok lupekan die tapi tak boleh.. alin menitis air mata lagi kerana die..
knp mst berlaku mcm ni?? kenapa??
alin sdh.. T_T abg tlng adik..
walaupon alin dah de penganti alin tetap tak boleh syg die.?
kenapa???alin dah cube tok lupekan semua ni tapi alin lemah
tetap tak boleh..alin terasa diri alin sunyi.. :'(
plzz,, kenapa mcm ni.. alin ingin bahagia..
tapi alin msh teringat die.. owhh!! noooooo...
tak mukin aku kena bomoh.. yekkkkk..

umi boleh..umi boleh..umi boleh..
umi boleh wat semua ni... kan2???
sy perlukan nasihat.. plzzzzzz..abg farid..
adik perlukan abg.. :'(



✿ saya sedih bila awak sedih :'( ✿
5:46 PM : Saturday, December 3, 2011 | Add comment [0]
assalamualaikum :)

dah lme alin tak update blog kan?? ermmm...
mcm bz sgt je sejak kerja ni..cari wet la katakan ..
ermm.. tapi alin pernah ckp kan alin couple dgn dak 1 kilang alin..
tapii.. :'(
akhir nya alin kena tipu apa salah alin.. :'(
entah la kadang2 alin asik terfikir knp die sangup wat alin mcm ni..
alin tension sgt la..
alin tak ksh law die tu PAKWE org..
tapi die tu TUNANG org.. bayang kn la mcm ne perasaan alin..
selalu kat tempat kilang ngadap muke die..
terseksa jiwa alin tuhan je la yg tahu..
alin cube dan tros mencube kuatkan semangat alin..
alin terase lemah..

walaupon die dah tipu alin die msh kacau alin lagi..
alin cube tanye die nak ape.?
die jwb "walaupon skrg awak bukan milik sy lagi sy tetap amik tahu psl diri awak,sebagai tebus kesalahan sy dah tipu awak"
bile difikirkan sy mmg menagis.. sy dah cube tahan air mata sy
tapi sy lemah.. :'(

saya nak pergi jauh dari hidup AWAK tapi tak boleh..
setiap kali die msk dept. sy die tgk sy die wat muke kesian.. :'(
plzz awak senyum hati sya happy..
bila awak sedih hati sy menangis awak.. :'(

awak jgn risau psl saya.. saya pernah ckp sy tetap doa kan KEBAHAGIAAN awak
awak jgn risau sy okey.. insyallah sy akan cari penganti awak yg lebih baik dari awak.. T_T
saya pernah ckp dgn awak saya tak nak awak menyesal..
dan sy serah kn segala nya pada ALLAH..

TERIMA KASIH ADY

AWAK BAHAGIA SAYA HAPPY
AWAK BERSEDIH SAYA MENAGIS


ABOUT ME
BORAK BERSAMA MRS.GIGIRABITT
My fRiEndS
CREDITS