<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4119151268278228861\x26blogName\x3d%E2%9C%BFEiY-LiN%E2%9C%BF\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://eiy-linbloggergirl.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://eiy-linbloggergirl.blogspot.com/\x26vt\x3d-4771370130123995499', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


✿ betol or tidak betol ?? ✿
6:39 PM : Thursday, March 3, 2011 | Add comment [0]

Walau apa jua yang berlaku di masa lalu, alin kuatkan semangat untuk membina hidup yang baru. Semua apa yang berlaku di masa lalu terima saja sebagai sebahagian daripada sejarah hidup.. Paling penting, jangan selalu toleh ke belakang lagi, kerana ia akan 'menahan' alin dari terus bergerak maju ke depan. Sebab tiap kali menoleh ke belakang, berbagai perasaan timbul. Tertekan, sedih, kecewa dan seribu satu macam lagi bersarang tiba-tiba di benak alin . Kesannya, motivasi alin menurun dan mood alin berubah tiba-tiba. Lama-kelamaan fikiran-fikiran negatif mudah masuk ke dalam minda alin dan kesannya, alin jadi tak bersemangat, lemah, longlai dan bagaikan tak bernyawa .. :'( Allah sayang pada hamba-hambanya. Dia takkan menurunkan musibah begitu saja, mesti adahikmah disebaliknya dan menjadi tugas kita untuk menilai diri, apa yang kita buat dan sebanyak mana kita mengingati DIA satu masa dulu. Walau tiada siapa yang mendengar jeritan suara batin alin, dia sentias mendengar. Merintih, mengadu dan memuji namanya dalam doa-doa alin adalah perkara terbaik untuk dilalukan di saat tiada siapa yang boleh duduk bersama mendengar luahan hati alin.. Jadikan kesilapan masa lalu sebagai pembakar semangat ! Di kala orang mengecapi kesenangan, kebahagiaan dan kejayaan, alin juga berhak mencapai yang sama, hanya perlu mengatur strategi alin sendiri untuk mencapai semua itu..Di saat alin tidak tahu ke mana mahu berjalan, kata hati dan naluri alin merupakan teman terbaik. Fikiran sebegini (pasal masalah) jika digabung sekali dengan perasaan (geram, marah, tak puas hati) kuasa tarikannya lebih kuat, maksudnya ia akan menarik lebih banyak masalah dengan lebih cepat kerana alin tetap melayan rasa dilanda masalah tu tanpa melepaskannya, melupakannya atau berserah saja pada yang maha Esa.. :'(


thanks adik teha dah bagi semangat kat akk tok terus kn hidup .. :'( tapi akk masih xkuat lagi ..

Puteri Eiy-lin 03 March at 21:46
insyallah akk akn bolh kuat
doa kn terbaik tok akk...
Nur Fatihah 03 March at 21:47 Report
okeyh aka , syg aka tau
aka msti dpat yg terbaek lah
skrg mgkn aka rase saket
mgkn pasni aka bhgie je :)
Puteri Eiy-lin 03 March at 21:50
amin....akk mngharap kn mcm tu dik...
ble akk nak hidup bahagia pon akk xthu...
hanya mampu berdoa....
akk terima smua ni ujian yg allah berikn pd akk..
tapi wat mse skrg akk tol2 xkuat...
aku hnya mampu nagis ..
kalau betol dia tpu akk.. akk terima... :'(
Nur Fatihah 03 March at 21:52 Report
kan bagus cmtue
okeyh , kalau aka rse nanges tue dpt tenangkan aka
ak ananges buat mase nie
tp jgn terlalu memikir sgt
Puteri Eiy-lin 03 March at 21:54
akk bolh jd gile law pk... :'(
akk xnk pk...
esk dating dgn die cancel
Nur Fatihah 03 March at 21:55 Report
dah lah ea , let bygones be bygones
mmg mule-2 susah nak trme aka
mcm mase teha gn lutfi
lagi perit kot , tp skrg teha dah ikhlas kan bnde tue
Puteri Eiy-lin 03 March at 21:56
mcm akk dlu...ssh nak terima..
lme2 okey la ni.. :(
cme sdh sgt la... kecewa pon ade...
tapi die xnk phm..
Nur Fatihah 03 March at 21:57 Report
ehem-2 , skrg bnde ni jd balik
perjalanan hidup takde spe yg boleh jangke aka
bil ekite ikhlas trme sume bnd nie
sbna nye ALLAH dah aturkan yg lebih utk kite ♥
Puteri Eiy-lin 03 March at 21:59
betol dik..
tapi msh sedih lagi...
mcm dah xkuat,. :'(
Nur Fatihah 03 March at 22:00 Report
kuat , tp boleh kan lalui sume bnd nie
bile kite rase kite susah
masih berjuta org yg rase susah lg dri kite aka ♥
Puteri Eiy-lin 03 March at 22:02
:(
Nur Fatihah 03 March at 22:06 Report
eh-2 dah lah aka


kalau betol awk tipu sy . sy terima .. kalau salah mkin sy masih ragu2 dgn awk ... sy tkt sy jd gila okey .. kuatkn semangat hamba mu ni ya allah .. aku sakit kepala pk kn smua ni .. aku terima smua ni ujian yg telah ko berikn kpd ku ... :'( aku terlalu syg kn dia .. aku terlalu cinta kn dia.. tapi knp bolh terjadi mcm ni or pompuan tu saje nak sakit kn hati aku ???


AKU DAH TAK KUAT NAK PK SMUA NI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SUMPAH ,DEMI ALLAH AKU DAH TAK KUAT NAK PK SMUA NI!!!! YA ALLAH... AKU HANYA MAMPU BERDOA MENITIS KAN AIR MATA .. :'(

Ya Allah..bglah kekuatan diriku dan dikuatkan semangat serta bersabar dengan setiap cubaan.. AMIN.. :'(



ABOUT ME
BORAK BERSAMA MRS.GIGIRABITT
My fRiEndS
CREDITS